FAQ

Veel gestelde vragen

Algemeen

Hoe maak ik een account aan?

Aanmelden bij Findeo.nl doet u gemakkelijk en snel via https://findeo.nl/profiel/. Op deze pagina komt u eerst op het tabje inloggen terecht. Naast het tabje inloggen vindt u het tabje registreren. Hier kunt u zichzelf (of uw werk) registreren met de basisgegevens.

Hoe lig ik in op mijn account?

Inloggen bij Findeo.nl doet u door naar de pagina https://findeo.nl/profiel/ te gaan en hier uw inloggegevens in te voeren.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

Je wachtwoord kwijtgeraakt? Geen enkel probleem. Je kunt contact met ons opnemen via info@findeo.nl.

Wachtwoord wijzigen, hoe doe ik dat?

Wil je zeker zijn van de veiligheid van je account en wilt je je wachtwoord wijzigen? Ook dit is eenvoudig uit te voeren binnen je account.

Je kunt je wachtwoord wijzigen naar wat je maar wilt. Findeo.nl raadt alleen wel het volgende aan; Je wachtwoord zal namelijk op zijn minst 12 karakters lang moeten om echt als veilig te worden beoordeeld.

Adverteren

Advertorials, hoe werkt dat?

Met een Findeo Zakelijk account mag u blogberichten en nieuwsberichten bij ons aandragen om te publiceren op onze website. Gaat uw bedrijf aan de slag met een leuk nieuw project of heeft u handige tips voor bijvoorbeeld starters? Dan zijn deze berichten van harte welkom! Bij Findeo hanteren wij echter wel de voorwaarde dat deze berichten niet mogen lijken op een vorm van adverteren op reclame. Wilt u toch adverteren of een advertorial plaatsen? Dan kan dit ook, echter zitten hier dan relatief lage kosten aan verbonden.

Is Findeo.nl ook actief op social media?

Jazeker! Findeo.nl bezit meerdere pagina’s op Facebook, zo heeft Findeo op dit moment de volgende pagina’s in beheer;

Is het mogelijk om met de Facebookpagina's van Findeo te adverteren?

Bij ons is het mogelijk om via onze Facebookpagina een advertentie aan te maken om zo meer verkeer op uw woning te genereren. Hier zitten echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Wij raden u aan om contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Is het mogelijk om specifiek te adverteren?

Ja, dat is mogelijk! Op Findeo.nl is het voor adverteerders mogelijk om te adverteren op verschillende categorieën. Wij raden u aan om contact met ons op te nemen via zakelijk@findeo.nl voor meer informatie.

Reageren op woningen

Hoe gaat het reageren op woningen in zijn werk?

Omdat Findeo.nl zo transparant en eerlijk mogelijk wil handelen spelen wij bij reacties van geïnteresseerden geen tussenpersoon. Gebruikers van de website kunnen bij een woningadvertentie eenvoudig contact met de verhuurder of adverteerder opnemen door het contactformulier in te vullen. Dit contactformulier staat automatisch gekoppeld aan het emailadres van de eigenaar van de advertentie.

Is Findeo verantwoordelijk voor het contact tussen verhuurder en huurder?

Nee, Findeo is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het contact of eventuele fouten in het contact tussen verhuurder en huurder.

Woningen plaatsen of wijzigen

Hoe voeg ik een woning toe op Findeo.nl?

Wilt u een woning aanmelden op Findeo.nl? Dan kunt u dit gemakkelijk doen door op de “woning aanmelden” knop in de header van onze website te drukken. Deze knop brengt u naar de woning toevoegen pagina (https://findeo.nl/woning-toevoegen/ ) . Op deze pagina kunt u alle benodigde informatie invullen die bij de woningen hoort.

Een greep uit informatie die u toe kunt voegen is;

 

  • Unieke naam woning
  • Huur/koop
  • Prijs
  • Oppervlakte
  • Kamers
  • Slaapkamers
  • Badkamers
  • Afbeeldingen
  • Adres

Nadat alle informatie is ingevuld drukt u op “voorbeeld”. U krijgt een voorbeeld van uw advertentie te zien. Nadat u de woning definitief heeft aangemeld zal deze, bij een Findeo Zakelijk account, direct gepubliceerd worden. Bij een normaal account zal de woning en de advertentie eerst worden beoordeeld.

Hoe wijzig ik mijn woningadvertentie?

Binnen “mijn woningen” kunt u in het woningoverzicht per woning klikken op “bewerken”. Door hierop te klikken komt u op een soortgelijke pagina als die u heeft gezien bij het aanmelden van de woning. U kunt hier onbeperkt informatie wijzigen van de advertenties.

Waar vind ik een overzicht van mijn gepubliceerde woningen?

Binnen “mijn profiel” kunt u op meerdere plekken navigeren naar “mijn woningen”. Als u hier naar toe gaat treft u een overzicht van alle woningen die u op dat moment heeft gepubliceerd.

Misbruik

Wat is een oplichter?

Een oplichter, ook wel scammer genoemd, is iemand die op een onrechtmatige manier probeert om aan geld te komen. Op Findeo.nl zijn dit bijvoorbeeld verhuurders die een woning te huur aanbieden die in werkelijkheid helemaal niet beschikbaar is en hiervoor wel een geldbedrag vragen in de vorm van borg of garantie.

Hoe herken ik een oplichter?

Ten eerste geldt: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dit het vaak ook! Wordt er een mooie woning aangeboden op een hele populaire plaats tegen een relatief lage huur, dan is je voorzichtigheid geboden. Oplichters bieden vaak woningen aan in populaire steden en op plekken waarvan zij zeker weten dat de vraag naar woningen groot is.

Maak daarnaast nooit zomaar geld over naar een verhuurder voordat je de woning hebt bezichtigd. Natuurlijk is niet iedere verhuurder die om een borg vraagt onbetrouwbaar. Oplichters willen echter graag zo snel mogelijk geld van jou zien, nog voordat je de woning of de verhuurder in het echt hebt gezien. Dat bedrag dient zogenaamd als borg of als garantie voor toewijzing.

Omdat oplichters graag anoniem willen blijven, verloopt het contact vaak alleen via e-mail of per telefoon. Wil je bij een woning komen kijken, dan houden ze de boot vaak af. De verhuurder is dan zogenaamd te druk om op korte termijn af te spreken voor een bezichtiging of de verhuurder verblijft in het buitenland. Verder gaat een oplichter vaak niet volledig in op de vragen die jij stelt.

Wat kun je doen om de kansen op fraude zo klein mogelijk te houden?

Om ervoor te zorgen dat jij niet in de val van een oplichter trapt, zijn er een aantal voorwaarden die je zelf kunt stellen voordat je in zee gaat met een verhuurder.

  • Controleer de foto’s van de woning en kijk of de foto’s kloppen bij de beschrijving. Controleer ook of de huurprijs reëel is. Ligt de huurprijs ver onder het gemiddelde van de stad waarin jij een woning zoekt of klopt de beschrijving niet, dan is de kans groot dat de verhuurder niet helemaal eerlijk is.
  • Stel altijd een huurovereenkomst op met de verhuurder. Oplichters werken vaak zonder overeenkomst of contract. Mocht de verhuurder zich niet aan de afspraken houden, dan sta je met een ondertekende huurovereenkomst daarnaast een stuk sterker.
  • Eerlijke verhuurders zullen je nooit zomaar vragen om borg te betalen voordat je de woning hebt gezien of een contract hebt ondertekent. Borg is een garantie voor de verhuurder dat de woning weer in nette staat wordt opgeleverd als de huurder vertrekt. De borg betaal je vanzelfsprekend dus pas na het ondertekenen van het huurcontract.
  • Ga niet akkoord met anonieme betaalwijzen, zoals via Western Union, Airbnb en Moneygram. Oplichters maken hier vaak gebruik van, omdat het via deze betaalwijzen moeilijk te achterhalen is waar het geld precies naartoe gaat. Wees ook op je hoede bij verhuurders uit het buitenland.
  • Geef nooit zomaar een kopie van je identiteitsbewijs. Oplichters kunnen jouw identiteit hiermee misbruiken. Geef je gegevens pas wanneer je het huurcontract gaat ondertekenen.
  • Als extra check kun je via het kadaster nagaan wie de eigenaar van de woning is.

Vermoed je fraude? Meld dit dan direct aan Findeo.nl en ga niet in zee met de verhuurder.

Wat is phishing?

Phishing is een vorm van internetfraude waarbij er misbruik wordt gemaakt van persoonlijke gegevens. Om die gegevens te achterhalen, lokken oplichters de slachtoffers naar een valse website via een e-mail of per sms. Vaak is dit een kopie van een website waar de slachtoffers lid van zijn of zijn aangemeld. Door slachtoffers een link te sturen naar de valse website en te vragen of zij zich opnieuw willen inloggen, krijgt een oplichter beschikking over alle gegevens.

Hoe herken ik een phishingmail?

Findeo.nl zal jou nooit zomaar vragen om persoonlijke gegevens via de mail of per sms. Krijg je een e-mail of sms van Findeo.nl waarin wel wordt gevraagd om persoonlijke gegevens zonder dat jij iets hebt gewijzigd op de website? Reageer hier dan niet op en klik in geen enkel geval op de link in de mail.

Je herkent phishingmails daarnaast aan de vaak onpersoonlijke aanhef. Omdat oplichters willen dat je zo snel mogelijk reageert, staat er in phishingmails vaak dat jouw account wordt geblokkeerd of verwijderd wanneer je niet binnen een paar dagen reageert.

Hoe voorkom ik phishing?

Als je een phishingmail hebt ontvangen uit naam van Findeo.nl of phishing vermoedt, is het belangrijk dat je niet reageert op de mail en ook niet op links klikt. Maak daarnaast direct melding van phishing bij Findeo.nl, zodat wij andere bezoekers kunnen waarschuwen. Wij zullen altijd proberen te achterhalen waar de phishingmails vandaan komen.

Wat kan ik doen als ik slachtoffer ben geworden van phishing?

Heb je per ongeluk op een link geklikt in een mogelijke phishing-mail of vermoed je dat er misbruik wordt gemaakt van jouw gegevens op Findeo.nl? Meldt dit dan direct bij ons. Wij nemen direct maatregelen om te voorkomen dat jouw gegevens worden misbruikt.

Stel gerust je vraag!

Bij Findeo zijn transparantie en ondersteuning kernpunten. Wij proberen alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Wees dus niet bang om je vraag te stellen! Wij helpen graag!

Contact met Findeo